Friday 28 November 2008

UMNO perlu ambil tindakan ahli buat laporan palsu

UMNO perlu mengambil tindakan terhadap pihak yang membuat laporan palsu mengenai politik wang dalam pemilihan parti peringkat cawangan dan bahagian baru-baru ini.
Perkara ini turut disahkan oleh Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang ditemui berkata, Jawatankuasa Lembaga Disiplin akan bermesyuarat dalam masa terdekat ini untuk memutuskan bentuk tindakan yang akan diambil.
Katanya, siasatan yang dijalankan mendapati tiga suku daripada 900 hingga 1,000 laporan yang diterima adalah palsu, sekaligus berniat jahat untuk menjatuhkan individu yang dilaporkan.

"Tindakan akan diambil ke atas mereka yang terlibat. Selepas meneliti semua laporan itu, tiga suku daripada aduan itu adalah tidak benar. "Kepada yang didapati bersalah, Badan Pencegah Rasuah (BPR) akan menentukan hukuman yang sewajarnya," katanya.

Tengku Adnan yang juga Ahli Parlimen Putrajaya menyatakan sebarang laporan berhubung perkara seumpama itu perlu disertakan dengan bukti yang kukuh bagi membolehkan tindakan yang sewajarnya diambil memandangkan ada laporan dibuat berikutan rasa tidak puas hati terhadap pihak tertentu.
"Bila ada pertandingan, banyak cakap pasal politik wang, cakap kerajaan rasuah, kalau ada bukti, laporkan. Beri kami bukti. Dia kalah bukan kerana politik wang, tapi pasal dia tak berkhidmat untuk rakyat," katanya.

1 comment:

Anonymous said...

bro gua sokong lu. Polis ke BPR ke, siasat jelah nie semua yang tak gentle nie.