Wednesday 26 November 2008

Anak lari lepas tertembak ibu

KUALA LUMPUR: Pelik tapi benar....Gara-gara tension akibat pergaduhan ibu bapa dalam rumah, seorang remaja berusia 15 tahun mengamuk menggunakan pistol milik bapanya dan melepaskan tembakan rambang hingga mencederakan ibunya di Bandar Country Homes, Rawang, dekat sini, malam tadi. Dalam kejadian jam 7 malam itu, remaja lelaki terbabit dikatakan dimarahi bapanya yang juga seorang anggota polis berpangkat sarjan sebelum mengambil pistol jenis Glock yang disimpan dalam almari.
Dalam kekecohan itu, remaja itu melepaskan tembakan di halaman rumah dan mengenai rusuk kanan ibunya yang berusia lingkungan 40-an. Insiden itu tidak berakhir di situ saja kerana remaja itu seolah-olah hilang pertimbangan dan enggan menyerah senjata.

Sepasukan polis yang menerima maklumat mengenai kejadian bergegas ke sana bagi melakukan siasatan. Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar, berkata ibu remaja itu yang terkena tembakan dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh oleh jirannya.“Dia kini berada dalam keadaan stabil dan menerima rawatan lanjut.
“Ketika kejadian, bapa, ibu dan tiga adik remaja itu berada di rumah berkenaan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, malam tadi. Remaja itu merupakan anak sulung empat beradik dan baru menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR), baru-baru ini.
Beliau berkata, pistol itu turut dilarikan remaja itu dan dia kini ditahan bagi membantu siasatan.

Gagento : Gejala ini amat serius. Pistol milik kerajaan yang dibawa pulang sepatutnya harus dipisahkan dengan peluru. Jika berulang, malang tidak berbau.

No comments: